poniedziałek, 13 kwietnia 2020

Kruche ciasto na gotowanych żółtkach / Mazurek

Ostatnio usłyszałam, że można zrobić kruche ciasto na gotowanych żółtkach i ciekawość zwyciężyła. Troszkę poczytałam i znalazłam kombinację składników, która wydawała się zadowalająca. Z uwagi, że mamy Święta Wielkanocne to postanowiłam, to cisto wykorzystać jako spód do mazurka. 


Potrzebujemy:
2 szklanki mąki pszennej (lub krupczatki)
3 gotowane żółtka
200 g masła 82% mocno schłodzonego
1/3 szklanki cukru pudru

Mąkę i cukier puder przesiewamy przez sitko. Żółtka przecieramy przez sito lub przeciskamy przez praskę do czosnku. Masło siekamy na drobno. Całość składników szybko zagniatamy, tak żeby nie rozgrzać ciasta. Zagniecione ciasto wkładamy do lodówki na 30 minut. 
Rozkładamy ciasto na blaszce i pieczemy przez 25 minut w 200°C.
Jeśli pieczemy ciasto z masą lub owocami to należy wydłużyć czas pieczenia.

Ja do mojego tegorocznego mazurka wykorzystałam gotową masę kajmakową o smaku czekolady z Bakallandu oraz ulubione bakalie.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz