wtorek, 21 kwietnia 2020

Dalgona Coffee

Nie wiem czy to bardziej kawa czy bardziej deser. Ciekawość zwyciężyła i zrobiłam kawowy hit ostatnich tygodni czyli Dalgona Caffee - Kawę po koreańsku. Czas przygotowania to 5 minut, a efekt zaskoczy niejednego kawowego gościa :) 


Proporcja jest prosta. 
Na dwie porcje potrzebujemy:
2 łyżki kawy rozpuszczalnej
2 łyżki cukru
2 łyżki wody 
1,5 szklanki mleka

Wybrałam wersję z ciepłym mlekiem, więc zaczynamy od podgrzania mleka w rondelku. Do wysokiego wąskiego naczynia wsypujemy kawę, cukier i wlewamy wodę, a następnie całość miksujemy około 2 minuty do osiągnięcia puszystej, gęstej masy.
Mleko wlewamy do dwóch szklanek, a następnie łyżką wykładamy kawową piankę na mleko. Gotowe :) Prawda, że banalnie proste? ;)

1 komentarz:

  1. Świetny deser, chętnie spróbuję bo lubię takie słodkości do picia. Uwielbiam przyrządzać w domu gorącą czekoladę, a od kiedy znalazłam porady na https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/porady/napoje-i-koktajle/goraca-czekolada-jak-ja-zrobic/ bardziej urozmaicam swoja czekoladę i oczywiście udało mi się osiągnąć ideał jeśli chodzi o jej konsystencję, serdecznie polecam!

    OdpowiedzUsuń