piątek, 2 września 2016

Placki marchewkowe

Jeśli jeszcze nie macie pomysłu na zdrowe i smaczne śniadanie lub na podwieczorek to tu znajdziecie rozwiązanie. Zawsze zastanawiałam się jak wykorzystać wióry marchewkowe z sokowirówki/wyciskarki i oto mam rozwiązanie. Placki marchewkowe są tym czego szukałam.


3 szklanki wiórek marchewkowych
3 jajka
3 łyżki mąki pszennej
1 łyżka mąki ziemniaczanej
2 łyżki śmietany 18%
2 łyżki cukru
1 łyżeczka cynamonu
0,5 łyżeczki sproszkowanego lub kawałek startego świeżego imbiru
1 łyżeczka oleju kokosowego

Wszystkie składniki oprócz oleju wrzucamy do miski i mieszamy na jednolitą masę. Jeśli masa jest trochę za gęsta dodajemy więcej śmietany. Na teflonowej patelni rozpuszczamy łyżeczkę oleju kokosowego. Łyżką nakładamy małe placuszki i obsmażamy na złoty kolor z każdej strony po kilka minut. 
Przepis był zupełną improwizacją, a okazał się strzałem w dziesiątkę. Już nigdy nie wyrzucę wiórek z marchewki do kosza. Myślę, że to całkiem zdrowa przekąska i dobra alternatywa na śniadanie, podwieczorek lub kolację. Oczywiście dla bezglutenowców mąkę pszenną można zastąpić np. gryczaną. Ja jadłam z owocami, ale również dobrze będą smakować z serkiem homogenizowanym lub jogurtem naturalnym.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz