czwartek, 8 września 2016

Hummus z suszonymi pomidorami

Od kiedy mam blender w mojej kuchni częściej pojawiają się pasty do kanapek. Tym razem naszła mnie wielka ochota na hummus, ale nie taki zwykły. Hummus, który mi się zamarzył musiał mieć coś więcej. I padło na suszone pomidory. Wyszło znakomicie. 



Do zrobienia sporego pojemniczka potrzebujemy:
1 puszkę ciecierzycy
3 płaskie łyżki pasty Tahini
4 suszone pomidory
sok z połowy cytryny
1 duży ząbek czosnku
2 łyżki oliwy z oliwek
sól i pieprz do smaku
ewentualnie odrobina wody

Ciecierzycę odsączamy (wodę z ciecierzycy można wykorzystać do przygotowania musu czekoladowego lub do upieczenia bezy). Pomidory kroimy na mniejsze części, a czosnek przeciskamy przez praskę. Wszystkie wymienione w przepisie składniki wkładamy do naczynia i blendujemy do uzyskania jednolitej masy bez grudek. Doprawiamy solą oraz pieprzem do smaku. Jeśli hummus jest za gęsty wlewamy trochę przegotowanej wody i tyle. Chwila pracy i mamy kolejne danie, które uzależnia. 

2 komentarze:

  1. Ola uwielbia humus, ja stawiam na polskie smaki. Pozdrawiamy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja robiłam go po raz drugi w życiu, a jadłam może cztery razy. Częściej jednak na kanapki trafiają tradycyjne pasty jajeczne lub twarożkowe.

      Usuń